Friday, May 19, 2017

TRY YOUR BEST

Saya nak share dengan anda semua satu cerita.

Ceritanya begini.

Pada suatu petang seorang bapa berjalan bersama anak lelakinya menuju ke taman permainan.
Sampai di taman permainan mereka terlihat sebiji batu yang sederhana besar di dalam taman.

Si ayah menyuruh anaknya. "Wahai anakku tolong alihkan batu itu ketepi".
"Ayah percaya kamu boleh. Try your best."

"Baiklah Ayah" kata si Anak.

Si anak pun sedaya-upaya cuba untuk mengalihkan batu tersebut.
Setelah lama mencuba dengan berbagai cara akhirnya si anak berkata.

"Ayah, tak bolehlah. Dah TRY MY BEST tapi masih lagi tak boleh".

Si Ayah lalu tersenyum dan berkata "Wahai Anakku, kamu masih belum TRY YOUR BEST lagi, sebab kamu tidak meminta bantuan ayah yang sedang berdiri disisi kamu.

Oleh sebab itu selagi saya belum berjaya menjemput anda untuk bersama saya di MARY KAY, saya masih belum lagi TRY MY BEST.

PM atau Whatsapp saya di 012-7818449. Saya percaya anda juga masih belum TRY YOUR BEST.

No comments:

Post a Comment